Your message has been sent, you will be contacted soon
"MIARKA" Zespół Szkół Ogólnokształcących w Żorach I Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Karola Miarki  Technikum nr 4 Gimnazjum nr 1 z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Karola Miarki

Call Me Now!

Zamknij

Rok szkolny 2011/2012

indeks

W ramach wymiany polsko-niemieckiej w piątek 14.10.2011r. grupa 15 uczniów naszej szkoły: Fedowska Wiktoria, Habdas Sandra, Pradelok Adam, Paluch Patrycja, Wala Kamil, Rawski Łukasz, Churas Maciej, Jordan Aneta, Machalica Kamil, Plonka Natalia, Bednarek Sylwia, Musiolik Beata, Byczek Klaudia, Adamczyk Kasia i Kania Jolanta wraz z opiekunami – Panią Barbarą Perenc i Panią Barbarą Barglik wyjechała do Ebern (Bawaria). Mimo tego, że wcześniej kontaktowaliśmy się z naszymi partnerami, wszyscy byli bardzo podekscytowani, a zarazem trochę zdenerwowani tym co czeka nas na miejscu.

Na miejscu przed Dworcem Kolejowym w Bambergu byliśmy na czas, czyli o 5.15 rano. Wszyscy byli bardzo przejęci i z niecierpliwością czekali na swoich partnerów po męczącej podróży. Po 30 minutach wszyscy się pożegnaliśmy z grupą i pojechaliśmy do domów partnerów. Weekend spędziliśmy z niemieckimi rodzinami. Niektóre osoby pojechały zwiedzać Bamberg, inne były na basenie lub na lodowisku.

W poniedziałek spotkaliśmy się już o 8:00 w szkole. Mieliśmy okazję zobaczyć kilka klas oraz stołówkę. O 9.30 spotkaliśmy się z Burmistrzem miasta Ebern. Na 5 i 6 godzinie lekcyjnej uczestniczyliśmy w zajęciach edukacyjnych naszych partnerów i animacjach językowych. O 13.00 zjedliśmy pyszny obiad na stołówce. Wieczorem spędziliśmy wspólny wieczór na kręglach.

We wtorek o 8.00 rano wyjechaliśmy do Ratyzbony z naszymi partnerami. Zwiedziliśmy m.in. Katedrę, Kamienny Most, Haidplatz, Świątynię Walhalla. Wróciliśmy ok.19.00. Wieczór spędziliśmy z rodzinami.

W środę o 7.45 mieliśmy zbiórkę na dworcu kolejowym w Ebern. Ok. 8.00 wyjechaliśmy pociągiem do Norymbergii. Zwiedzaliśmy miasto oraz Centrum Dokumentacyjne. Wieczór spędziliśmy we wspólnym gronie.

W czwartek o 8.00 spotkaliśmy się wszyscy w szkole. O 8.15 wyjechaliśmy do Hassfurt. Spotkaliśmy się ze starostą okręgu Hassberge, zwiedziliśmy miato Zeil i Königsberg oraz zjedliśmy wspólny obiad. O 15.30 wróciliśmy do Ebern.

W piątek o 8.00 pojechaliśmy do miasta Coburg, zwiedzaliśmy twierdzę Veste Coburg i rynek. Wróciliśmy ok. 13.00, a wieczorem spotkaliśmy się wszyscy razem na przyjęciu pożegnalnym.

W sobotę spędzaliśmy czas z rodzinami, a o 22.15 mieliśmy zbiórkę przed Dworcem Kolejowym w Bambergu. Wszyscy się czule pożegnaliśmy i odjechaliśmy do Polski. W Żorach byliśmy w niedzielę 23.10.2011r ok. 11.20 na dworcu PKS.

Wszyscy wspominają ten wyjazd jak najlepiej i z niecierpliwością czekamy na rewizytę naszych przyjaciół z Ebern.